Friday, December 23, 2011

beef steak 12 mlm

haaa....menjelma jugak aku ari ni...sebenarnye banyak cerita nak share tapi maklum la...pemalasssss..tengelam timbul la jadi nye...skang ni kandungan aku pon dah masuk 33 minggu..perut ni lak tak boleh kosong..tekak lak pandai nak memilih apa yg sedap..kol 12 mlm bukak peti ais tengok apa ada...ni la jadinye kalau laki dah keje kat pasar kan..segala yg kat pasar kalau boleh nak bwk blik..syukur ya allah rezeki terlebih cukop makan...tekak tiba2 kata nak makan beef steak..apa lagi..kua kan daging n sayur2 apa yg ada la...lagi pon sorang je nak makan... haa...ni la sayuran yg sempat capai...bunga kobis,karot,kentang.. rebus sampai empuk..pastu gaul dengan butter dan serbuk lada hitam sikit.

kobis lak aku wat coslow la konon..senang je kan..cincang kobis letak mayonis...

haaa...ni daging lembu tempatan tau..mmg kat lua harga sampai 25++ sekilo...tapi berbaloi la..lembut..gigi pon tak sakit masa makan..lagi satu makanan lembu ni pon semua yg bagus2..tu la daging sangat berkualiti tinggi..segar lak tu..kalau korang nak cakap pepandai je aku ni..elowww laki aku penjual daging lembu tempatan wokey..cara masak daging ni mudah je..perap daging dengan garam,serbuk lada hitam.. letak kicap sikit je..pastu campak dalam kuali yg tak lekat tu.. letak sikit je butter..

haa..sos yg meleleh kat daging tu..adalah lebihan jus yg kua masa masak daging..aku campur butter ngan sikit je tepung gandung..dalam hujung2 sudu gitu..nak wat pekat..serbuk lada hitam ikot suka korang nak banyak mana..masak guna kuali yg sama masak daging tadi..pastu curah je kat daging yg ala2 korang dah grill tu..

puas hati giler...berbaloi2...tak caya korang cuba la...

9 comments:

niezzareenamemory02 said...

kau tak rajin ke buat chicken divan weh?

ieda said...

ahahahha rajin tul .. selalu mcm nie bahayeee kekek:)

miloais milo said...

sedapnya...
adehhhh...! lapar le plak...!

Jejari niza said...

follow sini...

http://jejari-niza.blogspot.com/

sedapnya..

Sue-Rya AQ said...

sedapnye!! i loike!!

Aleyn said...

Lazatnyer nampak

munna said...

WAH... DAH BOLEH MASUK MASTERCHEF NI

..::SangRatoo::.. said...

Yan..oder satu menu bawak 13 okey!hehhe

adarnadzmie said...

puas mkn beef steak kan... klu mkn luar mau tak dpt mcm ni kan...hehe