Tuesday, November 22, 2011

tak sia2 datang dr jauh

salam semua..
nak cerita kisah sabtu lepas.. mmg dah rancang nak pegi kenduri kawin kawan kitorg kat kuala lipis pahang...apa2 pon tahniah kat pian dan nana..selamat pengantin baru semoga bahagia hingga ke akhir hayat...mmg tak sia2 kitorg datang dr jauh..sedap makanan laok kampung...elok2 ngan masa..perut dah keroncong...maklum la 3 jam perjalanan...sampai je terus sental makan..menu mmg membangkit selera la... ha ni la hasil rembatan aku kat sana..penuh pinggan..tempoyak ikan patin,gulai kawah,ayam masak rempah,pastu ada campuran sayur2 pucuk kampung masak lemak,pucuk paku goreng,buah tembikai...

ini lah pasangan pengantin itu....nana dan pian

11 comments:

cheqna said...

cheqna kalau g kenduri kahwin akan amik nasi daging dan sambal belacan je,..sayur2 cheqna tak makan

rasp said...

sedapnya tgk hasil rembatan u tu sis...yummeh....

* resepi kastard tu simple...malu i nak buat entri:

1 cwn tepung kastard
3 cwn air
1 cwn gula *nak manis tambah lagi*
1 tin ideal milk
1 tin jagung creamy

masukkan semua kecuali jagung dlm periuk. kacau atas api kecil sampai almost pekat, then masukkan jagung, kacau sampai pekat. kacau sentiasa ya kalo tak nanti dia berketul2. then masukkan dlm loyang. dah sejuk skit, masukkan dlm fridge. then ready utk dimasukkan dlm mulut hehehe

* sukatan air, tepung kastard & gula, guna cwn yg sama..kalo nak masak byk lagi, guna mangkuk :) bila guna cwn, leh dpt satu loyang kecil...

wida said...

sedapnya...lauk asli pahang..tempoyak ikan patin

Anum said...

menu kg nie
sedap

miloais said...

sedapnya ikan patin masak tempoyak
yummyyyyyy!~

munna said...

AREA PAHANG LAGI2 BELAH LIPIS MMG GLAMER LAUK KENDURI MASAKAN KAMPUNG...KLU ADA SAMBAL HITAM LAGI BEST

wahida said...

lauk kampung mmg menyelerakan...

Yan said...

sedapnya tempoyak patin tuuu..

Lin said...

Terliur den tengok

sha a.s said...

x berkesempatan nk g kenduri dorg........sedap nye lauk pauk ko tu! naik selera aku

Biuty Burritos said...

yan, akak xsabar nk tgu baby baru..Ya Allah, tolonglah sgt2 berikan dia kembar 3 aminnnnnnnnnn