Tuesday, October 11, 2011

batuk..kembang sebotol

salam,


ni hari ke 3 batuk tak hilang2..tekak gatal2..kehidupan mmg agak tidak selesa dan meletihkan..nak makan ubat dokter ada yg kata elok jangan..jadi petua org dulu2 kata amalkan je minum dan makan buah kembang semangkuk..semalam pegi kedai mamak terus sambar 2 peket..rendam 2 biji dengan gula batu..harap2 hilang la batuk ni...seksa giler..tido pon tak lena..emmmmmmm ini la bekalan untuk aku minum kat opis..korang ada petua lain tak nak hilangkan batuk
??????

12 comments:

lieynanilaz said...

petua minum madu...insyaallah mujarab..:)

Anum said...

minum air limau suam

ADAN + LINA said...

Seriusly...aku ada petua..
Mak mertua aku kata makan kicap satu sudu besar yang diperah limau.
Mujarab juga...

Kalau tak baik juga esok aku bawa DAUN (aku tak tahu nama daun tu)
ko makan daun tu...Pokok tu ada aku tanam kat rumah aku.

chichi said...

abg adan,
daun apa???pahit ke tak???

anum,
ok nnt aku cuba..agak2 boleh jadi artis tak kalau batuk hilang nnt.hahaha

lieynanilaz,
ooo madu tu kene campo air ke kak?

e k i n ♥ y u s r i said...

nenek kite kate,
air coke,letak garam skit...

insyaallah.
sbb len org,len cara...

Ieda Al-Habsyi said...

org kata makan madu campur perahan limau nipis, sgt mujarab

wardah @ fie shah said...

haritu fie batuk kokol juga. fie makan ubat batuk himalaya tu. ok cpt baik.

misya said...

makn sirih dgn gula batu

..::SangRatoo::.. said...

mmg mcm² petua..sebaik² nya minum air suam.. :)

najib said...

ABC jer petua org skrang..insyallah x ilang2 batuk..

Kakzakie said...

Kakak guna kembang semangkuk buat air katira hahaha.... tapi betul boleh ubat batuk juga tu.

Cuma minum madu+lemon pulak kalau tak sembuh juga.

ronggenglela said...

yan...buah kembang semangkuk boleh memantapkan VOKAL..baka kata pepatah org Melaka...practice makes perfect..ko mampu?...hahahaha....apapon air ni mmg sedap wlupun bila aku minum ada rasa kembang tekak sikit....