Monday, October 17, 2011

tergurissss

salam..
pehhh pagi2 aku dah di uji dengan keadaan yg menguris dan menghiris hati...ye aku org kecil dan engkau org besar..dan percayalah pada hakikat yg dunia ini seperti roda..kadang2 kita di atas dan kadang2 kita akan di bawah..mungkin aku tak pakai baju emas sampai kau tidak mahu memandang muka aku bila tanya soalan..kau jeling aku kerana jawapan yg aku berikan seolah2 adalah sampah...aku melayu dan islam sama mcm kau.. cuma aku tak bertudung dan hebat berfesyen serta mungkin berpangkat datin seperti kau...aku cuma menjalankan tugas dan tanggungjawab aku aku disini..perilaku kau itu disaksikan teman2 setaraf dengan kau yg mungkin sedar..kain kapan yg membalut tubuh kau esok adalah sama putih dengan aku.. lalu menghulurkan aku kotak kecil dan kata2 sopan dan maaf..lalu berlalu membawa kau yg masih meninggikan hidung..

inilah isi perut yg terdapat dalam kotak itu..tapi mulot ini tak terbuka untuk makan kerana air mata juga akan turut berjurai mengenang peristiwa 10 minit berlaku membawa seribu peringatan.

17 comments:

misya said...

sabar yer,manusia mcm tu lah,bila berpangkat dan berkedudukan cpt lupa diri.

cheqna said...

banyakkan bersabar..=)

..::SangRatoo::.. said...

sabar ok..orang² mcm tu..mmg berbungolan..lupakan ok..hampir lunch..makanannn..jangan di ganang lagik.. :)

Kakzakie said...

Istighfar banyak-banyak. Bukan kain pembalut saja yg sama bila kita mahu dikebuki kelak, tapi ketinggian lahd pun sama juga...

Amie said...

sayunya hati baca...sabarlah dik, sabar itu buahnya manis...

ct shah said...

yan,sabo yer.dah org tu yg buduh.dah tau event tu kat ne,lagi nak salahkan org eventhough org dah bagitau tempat yg betul.huh!

mmg besok bila dh mati,dah takde dh pangkat kuasa dan kekayaan yg di bawa.hanya amal dan doa dari anak yg soleh jer yg tinggal.

NM02 said...

sape usik kau sepanjang aku takde ni ha????? kasi tau skang!

aku bukan buleh org kasi hancur jiwa dan perasaan kawan aku... nak2 lagi kau yg sedang berbadan dua

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

sabar ye chichi...sedih membacanya..manusia nih macam2..walau ada yg menyakitkan hati, tp ingatlah, ramai juga yg baik disekelilingmu..

Rinna said...

Byk2 sabar yer.. biasa laa keja ngan org gini..

~izan~ said...

alahai..sbr yer yang...kalau izan pun rasanya jd cmni gak hukhuk,hati dah la tisu.

Teratak Hami said...

Sabar jelah ... Makcik tengah gila kuasa tu..

Mamamya said...

aduhai...sedih pula baca n3 ni..sabar ye dik...

ieda said...

loor dikk .. sabar ye dik
begitulah adat dunia , manusia berbagai wajah .. bila dia mohon maaf , kita sambut maaf dengan senyuman dan berdoa , agar dia sedar ..

allah maha kaya dik
kita berbuat baik , akan di balas baik hanya masa menentukannya ..
dia akan dpt bahagian dia .. kita kuatkan hati sbb ini adalah salah satu ujian allah kepada kita .. kita juga hamabanya kan :)

munna said...

alahai sayu rasanya....bersabarlah

Aleyn said...

Adoi...bawak2lah bersabar..

wahida said...

dah kenapa ko yan? cer citer kat aku sapa yg kacau kawan aku ni...

rATu kEBaYA said...

nape pulak ni.. jangan sedih2 ye..