Thursday, July 28, 2011

dah masak pon..

salam,
dah lama aku tak balik pahang..cuti2 pon aku tak g mana..duduk terlantar atas katil sambil layan tv..aku menjadi agak pemalas dan suka duduk terperuk dalam rumah..pehh selesa giler...dulu aku penah cita pasal nenas besar nak mampos kat ladang lembu laki aku tu kan...haa..di sebabkan aku dah lama tak g sana..cik mat n family datang rumah aku bawak buah ni..cayang sangat2 kat diorg ni..dah mcm family..siap bawak ikan patin tempoyak sbb laki aku cakap kat diorg.. aku tak selera makan..mabok teruk..huh!sungguh terharu...

hambik..ni nenas 3 kilo..dah masak ranum...
belah..nak bg kat jiran2..sbb tak termakan banyak sangat...

dapat la merasa org sekeliling yg terdiri dr ipar2 dan ibu mertua..

kalau tengok betul2..atau pakai camera canggeh..boleh nampak la air gula nenas tu..terlalu manis...aku lak makan la sepotong dua sbb nak merasa jer..

emmm..maniss...simpan dalam peti sejuk lagi best...boleh ulang sampai seminggu...tapi aku agak pelik..dulu aku paling tak suka betik..tapi kini betik menjadi kesukaan aku...dan aku paling tak suka makan buah masam...buah manis2 bg banyak mana pon aku boleh hadap...

19 comments:

AYuNG said...

buat pulak smbal kicap letak cili potong...perghhh, sedap..:)

AI said...

- wahhh mak buyung makan nenas yer...

Kakzakie said...

Kadang-kadang mas mengandung memang aneh. Kakak dulu masa mengandung dari yg pertama sampai yg last. Selalunya suka asam-asam tapi bila mengandung asam-jeruk tak boleh masuk tak macam org mengandung lain yg suka masam-masam...

Kakzakie said...

La... lupa nak cakap pasal nenas pulak. Hehehe.... besar sangat!! Kalau tempat kakak panggil nenas tempayan. Warna isinya pun kuning+putih tak kuning+oren kan....

ajumohit said...

Takpe ke mkn be as chichi?? Klu kuat takpe kan, mmg leleh air liur tgk nenas tu, cicah kicap pon best

misya said...

tu mcm nenas madu

Amie said...

Assalamualaikum tuan rumah,

bestnya ada nenas masak ranum.... sedap kalau buat jus..

bujal X said...

saya hantu nanas~~hu~~

3 kg? besar tu~~

Fieza79 said...

hurmm sedap nya..pecah air liur ni..hehee

sha a.s said...

eiii debab nyer nenas tu..geram pulak haihhh....konfem masni gile kn...sbb ni nenas madu kn?

NM02 said...

nenas sarawak ke ni noksss

chichi said...

bak kata org pahang tu nenas madu..punca pembesaran adalah baja hampas kelapa sawit..

SYANI said...

Kalau buat air nenas pun best..

Eye_nee said...

terleleh pulak air liur tgk nenas ni...

ADAN + LINA said...

boleh buat TART NENAS ni....
Maklumlah nak posa dan nak raya ni

chichi said...

aikkk..bang adan dah sihat ker???

wardah @ fie shah said...

terliur yan walaupun fie tak suka makan nenas sgt

Lia said...

nenas.. sedap tu makan cicah kuah rojak.. yuum..yumm...

Acik said...

makan nenas cicah kicap memang sedap