Wednesday, July 6, 2011

terima kasih DIMENATE!!!

SALAM SEMUA....

rindu sangat nak berceloteh..tapi apakan daya..aku mengalami alahan yang teruk dan memerlukan rehat..ceritanye..biasa la kepada ibu2 mengandung yg dapat habuan seperti aku "mabuk teruk" sampai tak makan,hilang selera,gastrik teruk,muntah2 pagi petang siang malam..huh sungguh menyeksakan..sampai masuk air 2 botol wowwww...kini aku dah ok sikit gara2 ubat Dimenate ni..dokter bagi kat aku untuk tahan muntah dan hilangkan pening kepala..sejak aku makan ubat ni..aku beransur ok..dah boleh makan nasi..aku telan 3 x sehari..aku boleh bekerja seperti biasa..tapi jangan lambat makan je..mesti perut sebu..so aku jadi kawan setia dimenate..pada yg mengalami alah mengandung yg teruk..cuba la..kalau tak korang tahan la sakit sampai berbulan2 tu..tak sanggup aku nak menitiskan air mata lama2.. ni la ubat yg aku cakap tu

aku nak melawat blog2 yg lama aku tak singgah..jom terjahhhhhh......

28 comments:

sha a.s said...

ko take care ok...aku tgk muka ko da teruk sgt dah...xpe, ni dugaan ko...insyaAllah semuanya dipermudahkan ok :)

Anum said...

take care yan
hehehehhe, cian dah aku nengok ko nie..

rATu kEBaYA said...

ooo.. nanti peknen kalau alahan boleh ambik pil ni lah

sarah-najwan said...

akak pom jenis mabuk teruk amat..huhu

tu yg serik nk preggy sb mabuk teruk..bersalin mudah aje..

bujal X said...

ubat tu takde side efek kah?

Eye_nee said...

3X sehari tu ko ikut peraturan tak tu sis...mudarat pulak nnt...

Eye_nee said...

Naper la tak boleh letak Link ko kat bloq akk ek..muskil ni...

chichi said...

eye_nee,
ye ker..link kat blog akak penuh kot..hehehe

AI said...

- ala siannyerrr...

adarnadzmie said...

siannya... sabar no...

So Shy Lady said...

salam, pg td akak duk klik nk msuk blog chichi tp t.dpt


susah kan tp pahala nya bsar yg amat. amalkn mkn kurma. akak dlu mkn 2 kilo spnjng 9 bln preg. 7 bj pagi n 7 ptg + bc ayat2 n nm Allah. insya Allah bsalin mudah

fazilzura said...

gastrik ye.. zr kalau bab2 ubt , dh imun abis dh , cucuk pun dh imun ..

syukur serasi dgn ado sorg pakcik kt Bdr tun razak .. alhamduillah dh ok gastrik ..
dulu , tiap2minggu dok chek in kt hkl huhuhu

Sue-Rya AQ said...

pity u dear..mase sue preggy 1st trimester pn teruk jugak for both my children..nk mkn ape pn xley..melainkn nasi putih+telur mata+kicap..

semoga yan tabah dan sabar hadapi dugaan ni..mental kena kuat..baru fizikal akan turut kuat..chaiyok2!!

misya said...

sian awak yan,jaga diri yer

LiLy @ MumMyQiStInA said...

sabar ye..
Take Care..moga dipermudahkan segalanye..

~ yus ~ said...

salam kenal....

jaga diri dan semoga alahan ni berakhir dengan segera.

Biasalah kan, lain anak lain ragamnya. Dalam perut pun dah macam2 ragam anak2 ni...:)

TQ singgah blog akak tadi ya..:)

nurkass said...

alahai siannya..
takde ape2 side effect ke kalau syik telan dimenate ni..
kuatkan semangat ye..caiyok..caiyok

ajumohit said...

Teruk juga alahan kamu ni chichi, hmmm sabar ye nnti beransur okla hndknya

wardah said...

demi baby mummy sanggup telan ubat hari2 kan. sabar ye, tak lama tu.

ADAN + LINA said...

Iyalah...Makan ubat untuk kesejahteraan....
Masa buat tak makan ubat, inilah padahnya...ha...ha...ha.....

Cik SHiNJU said...

bagus yek ubat tu...
bila due?

Zuwairi Aiman said...

Take care dan sabar.. ;)

Sedetik Cuma said...

Yan..taking care yer..
klu terlalu terdesak boleh la telan ubat tu..
tapi jgn terlalu bergantung..kesannya kana datang kita tk tahu.. :)

Kakzakie said...

Cabaran besar sebelum mendapat baby. Sementara terpaksalah rely dgn pil tersebut. Tapi kenalah cuba bertahan kalau boleh jgn bergantung sangat...

Lia said...

sabar ye dgn alahan tu nanti oklah tu kan.. take care ye..

NOOR FATIN said...

jaga diri baik2 k.. rehat banyak2 :)

NM02 said...

patutla mulut kau memekak je tadi... hahahaha


aku suker kau dah kembali "bising" mcm duku.


kalu tidak sepi weh!

munna said...

teruk juga alahannya ye .... takpelah nanti hasilnya sangat berbalaoi-baloi... take care ye....