Thursday, September 22, 2011

sedap dan akibat

salam..
nak cita la pasal buah naga yg aku beli semalam kat agro bazar yg tengah berlangsung kat opis aku ni..sebenarnye mcm2 ada jual..buah2 tempatan,anak2 pokok,baja..semua la berkenaan pertanian dan hasil tanaman..tetiba terliur lak tengok buah naga merah ni..mmg manis pon..aku pon rembat la 3 biji..tak tahan tunggu balik nak makan..aku potong kat opis jer..

sekali basuh tangan..ambik kau..susah nak hilang warna merah kat tangan tu..blik rumah mandi.. shampoo rambut.. baru hilang...

rasanye tak ada beza pon dengan buah naga warna putih..tapi tak tau la apa kelebihan yg warna merah ni..lepas ni aku nak beli yg warna putih je.tak ada la kotokan tangan dengan baju kan..apa2 pon buah ni melawaskan sistem pencernaan..cuma jangan terkejud je bila nak pam jamban tu..warna buah naga la pulak..hehehe

14 comments:

My Little Diary said...

wow!!! nmpk sedap....

AI said...

- ohhhh buah naga ni...kite rase susah nak makan sbb biji nye tu mengganggu sgt2...(mahap ye pade penggemar buah naga....hehe)

Anum said...

sedap ek.. aku x pernah makan

ADAN + LINA said...

Ohhh...Buah NAGA...
Merah...
senanglah tak payah pakai lipstik lagi...KONON merah original...
ha...ha...ha....

misya said...

kak sya suka sangat buah naga kaler ni,maveles

NM02 said...

aku pernah publish kebaikan buah ni, tapi tak igt apekah kebaikan itu. hehehe

aku suker mkn yg sejuk2.. kau penah minum jus naga ni?

terbaik wok!

rATu kEBaYA said...

warna buah ni menyerlah.. tapi takleh masuk bila tgk warna dia.. yang putih tu boleh lagi.

ArELeEz said...

means, sesuai utk yg tgh b'diet/nak loose some weights la, ek? hmm..

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

aku kompius kalau buah nih belum kopek lg, mcmne nak bezakan dalamnya warna merah atau putih, time aku nak warna merah (sbb nak wat puding triffle, bg cantik)..dpt warna putih..tp kalau nak warna putih, sbb nak bg anak2 mkn, terdapat warna merah lak..huhuhu

cheqna said...

besh buah naga ni..ma cheqna sangat suka..cheqna??err..suka gak..

wardah @ fie shah said...

baru lepas makan kat jamuan tadi. mane yan?

ieda said...

yang merah lagi sedap dan manis .. akak suke yg merah dik
dah lama x makan nie
bukan musim dia skrg nie .. payah nak dpt :)

Kakzakie said...

Buah yg ada warna merah mestilah beta carotine dia tinggi. Kakak suka yg merah bandingkan dgn yg putih....

Aleyn said...

Tak berapa gemar buah naga...asyik dpt yg tawar jer..huhu