Friday, September 30, 2011

selera makan sudah mareiiiiiiiii

salam.
makin hari aku dah makin kuat makan..setiap saat dan waktu aku teringin nak makan ini dan itu...padahal baru tadi mcm nak pecah perut melantak mcm2..laki aku pon dah paham..tapi mak aku je yg memekak..suruh kawal nafsu makan..abis tu dia masak pon sedap2..mana leh tahan..hehehe..tapi aku pelik jugak..makanan yg paling aku suka dan wajib ada bila aku masak kat dapo..nasi+ikan goreng+pucuk ubi rebus+sambal blacan...aku mmg minat nak mampos makan benda alah ni..ari2 ada...itu je la yg betul2 buat aku selera..pastu sampingan lepas setengah jam..kepak ayam madu,nasi arab,ayam golek,ABC,cendol..huh...banyak lagi yg aku nak tulis..tapi kang korang mengucap panjang lak... kalau dulu aku kerap menangis kat umah sbb aku rasa nak mati akibat alahan mengandung yg teruk..skang ni laki aku lak menangis sbb aku selalu order mcm2..

selamat bercuti..

8 comments:

Kakzakie said...

Chichi betul kata mak tu... kena control sikit. Tapi kakak dulu kalau mengandung masuk 7-8 bulan memang lapar memanjang juga. Cuma sebab kakak bekerja so makan biskut cecah susu ajelah. Tapi bila sabtu-ahad hmmm.... macam-macam nak makan... Cuma nasib baik kakak jenis tak mengidam nak makan itu-ini.....

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

chichi awak ngandung xpe la gak, asik makan jek..linda yg x ngandung nih pun asik, makan, makan dan makan jek gak... errrk chichi tau dak, linda masa ngandung anak kedua dulu, asik makan jek, berat masa ngandung 9 bulan 112kg.... bayangkan...hahahaha..sib baik susut balik..

miloais said...

heheheheh...
mengucap panjang katanya...

tak pe nok.... selera ibu2 mengandung ni memang macam2 ragamnya...
kekadang memang rasa pelik - yg dulu tak suka nak makan - masa pregnant jadik peberet plak...
yang dulu berkenan sangat2 - tetiba nak jeling pun tak mo dah!

wish you well my fren!

Yan said...

yang penting boleh makan. kalau tak boleh tu yang susah.

rATu kEBaYA said...

kalau selera dah mari.. ada yang makan tetiba perut sebu.. pehtu rasa nak muntahkan je semua.

tapi takper yang penting sihatkan.

wida said...

suka selera kampung yer?

ct shah said...

aku pun tgh mengucap panjang ni jah.ko kena kontrol sket.kang pas bersalin jenuh nak slim balik.:p

wahida said...

makan selagi boleh nok...