Tuesday, June 21, 2011

boleh ke tak ni...ye ker..

salam semua..

aku teringin sebenarnye nak makan nenas masak,ranum,kekuningan,manis mcm gamba kat atas ni..setiap kali lalu depan kedai buah aku akan cakap ngan laki aku..boleh tak belikan yan buah tu..laki aku geleng..tak bagi..aku kesal dan cakap dalam hati.. tunggu kau tak ada nnt..aku akan makan sebijik..baru tau..HUH!..tapi aku di undang rasa bersalah..bila tanya org sekeliling..ada yg kata boleh ada yg kata tidak boleh..
kenapa????

20 comments:

AYuNG said...

kalau awal2 mengandung, better jgn makan nenas...

ehhhh....yg becakap nih macam dh kawen pulak kan..hahaha

kucingorengemok said...

kawan² doktor saya mesti kata boleh... tapi, kalau dah suami kata tak boleh, jadi tak boleh la, hehe... nyesal tak, tanya dulu?

AI said...

- makan sikit je la...jgn sampai sebijik...

NM02 said...

utk anak dalam kandungan kau tu, jgn dulu la yan. nnt kau yang menyesal. aku jugak nak kena pujuk dan nasihat kau berkali nnt...

misya said...

kandungan masih awal,xdigalakkan makan

sha a.s said...

jgn la babe.....risiko jugak tu....sabar sabar...kena kuat smgt demi baby ko...

Kakzakie said...

Kakak kurang pasti tapi yg nyata kakak jenis yg tidak ada alahan semasa mengandung. Alhamdulillah kakak tak alah. Tapi lebih baik ikut nasihat suami....

Mommy Fara said...

Nenas masak? Sedapnya! Boleh makan. Tapi Cik Suami kata tak boleh. Maka, tak boleh. Tak baik degil dan menderhaka tau. Heheheh!

bujal X said...

buat lepas ngidam jadilah~he~~

redza said...

makan buah lain jela..pisang ke

Cik Ina Do do Cheng said...

Cik ina sama ngan kak zakie, Insyaallah tak alah makan apa-apa masa pregnant. Dapatkan nasihat suami ye.

miloais said...

ekceli - kalo yg dah masak manis tu ok jer.. jangan yg masam tuh....
but then... your encik hb kata tak boleh tu.. jangan lah beb...

dwaty said...

ramai org ckp tak leh... coz nenas tu kan berasid tak baik tuk baby... ala tahan2 ler dulu... lepas bersalin bantai ler bape biji pon... hehehe

MaMa AiNi said...

kalau preg. tak elok makan. org2 tua kata nenas ni kuat n blh gugurkan kandungan yg masih baru..better jgn makan..he2x..mama nak tanya..mengandung ke?..sori

gedek! said...

Suami tak bagi sebab dia yg nak makan habis.. kot?

Cik SHiNJU said...

JANGAN!!!
Bahaya tuuu...
Sedapnye kejap jer..
Sakit lama.. (my mom cakap)
hehehe

Papa Mifz said...

buah ni tajam kot....

Ieqa Rahim said...

kak chichi jgnnnnnnn mknnnnnnn.....rasa cket2 cuit2 bleh la.....heheehe....

Rinna said...

Kalau tengah ngandung..jgn ler makan dulu.. kalau dah masuk 6 bulan ke atas kalau rasa nak makan rasa laa sikit jgn kempunan plak..

fazilzura said...

kalau dh tingin bley je makan skit