Monday, June 6, 2011

cuti2 aku ke pahang lagi..

salam semua,

pejam celik pejam celik..tup2 dah hari isnin..maklum la cuti 2 hari ni kami anak beranak ke pahang lagi..motip utama adalah untuk memilih lembu yg betol2 sihat,isi banyak.cukop matang untuk di korbankan semperna kenduri kesyukuran rumah baru kami yg telah siap dan kenduri tahlil arwah bapa mertua aku sekali..jemput datang beramai2 ye...sabtu malam ahad ini (11/6/11) di Kg Sg Mulia Gombak lot 44 (kalau korang tau pasar besar gombak masuk je ke blakang tu.. ke kanan dan terus sampai hujung..ha jumpa la rumah aku..)..aku suka ikot laki aku ke pahang sebab org2 kat sana melayan aku terlalu baik..makcik2 kat sana kalau tau aku datang mmg diorg akan bawak aku tengok tanaman yg diorg tanam untuk bawak blik..ni aku tunjuk la ole-ole org pahang bagi aku..

limau nipis,terung telunjuk,rebung,buah kundur..pehh masa aku datang ni tengah musim buah kundur..aku selak je daun2 pokok kundur tu..bawah tu semua buah kundur...geram2nye aku tengok..jadi apa lagi..ambik sebesen..amboi tamaknye...heheheh
ni rebung yg tak payah jeruk..boleh terus masak..

celo dulu..kasi lembut..baru menggulai..

hasil gulai rebung cili api..

model ni aku pinjam untuk penyeri blog aku..heheheh..nama dia lela

ni terung telunjuk..aku nak goreng cili api ngan ikan bilis je..



ini lah hasilnye..


kalau korang ada resepi pasal buah kundur..plez share k..hehehe

20 comments:

Kakzakie said...

Eh... kundur tu banyak sangat. Selain buat sayur, boleh buat halua kundur. Guna gula batu sedapnya...

najib said...

mak ai! sodap nyer..meleleh segala air yg ade...x than tgk model rebung NYer..

bujal X said...

hamboi dia punya model~~meggoda!

sha a.s said...

x reti mkn rebung n buah kundur~~~~

*suci x komen aku???

-peace-

hyna.. said...

nape muka model mcm tu?ekspresi macam lain macam je.hehehe

kokser kokdam said...

wah.. lapar lapar lapar

gedek! said...

Tak pernah tengok terong TELUNJOK....

Nasib baik TUNJOK...!

ArELeEz said...

terung telunjuk tu macam m'giurkan jer. rasa macam nak beli skang jugak! masak cili padi. perrgghh! hualla..! ;P

Ayuraza said...

buat cekodok kundur tahu lah...tapi kena tunggu masak..hehehe :P

sedapnya..terung telunjuk tu..macam belimbing besi la...^^

sarah-najwan said...

jauhnya cari lembu.hehe
semua tu hasil2 kg kan..

tu ke namanya terung telunjuk..hehe..saya panggil anak terung ajo..lagipun terung merupakan sayur yg saya xmkn..huhu

buah kundur lagilah xpenah mkn..huhu..jd xle nk bgtau resepi utk msaknya

My Little Diary said...

rezeki jgn di tolak.. hehe

chichi said...

kak zakie,
oo ye ker..

najib,bujal,hyna,
oh abaikan model tu..tapi dia akan jadi model blog ini yg seterusnye..hehehe

sha,
oh org bandar ke?

chichi said...

kokser,
hehehehe..

gedek,
oh abis tu apa?

areleez,
kat pasa malam ada kot..

ayuraza,
oh ye ker..kene peram la mcm ni...

chichi said...

sarah najwan,
bukan cari..tu mmg lembu suami saya..

my little diary,
betul tu..hehehehe

wahida said...

aku tak pernah mkn buah kundur neh...

intan morsalin said...

ni 1st time tgk rupa buah kundur...kalau air kotak perisa kundur tu slalu la minum..mkn buah cenggitu lom penah agi...

Dee said...

semua di atas saya tak makan..tp tgk org makan berselera je..mesti sedapkan..

Yan said...

terung telunjuk? tak penah masak atau makan lah..

ieda said...

ermm sedapnya gulai lemak rebung .. ya tuhan memang favourate akak huhuh :))

ke pahang nanti calling2 lah akak :))

Pepel BoNda AmaNi said...

rebung masak lemak campur perut pehhhh bertambah mabeles..sedap siut..... kundur tue maktok amani selalu masak apa ntah namanya...kekkeke kelupaan sudah...