Tuesday, June 7, 2011

hari lemau aku

salam semua,
ohh ari ni hari lemau aku..aku rasa letih sangat..badan sakit2..selesema..kepala pening..badan rasa sejuk..tekak rasa tak sedap..deria rasa lemah..lidah rasa nak makan benda2 masin dan masam..ni bukan "penyakit buatan org"..tapi kerana cuaca sekarang ye kawan2 ku yang budiman..hehehe..aku tanak layan sangat sakit aku ni..aku nak wat biasa..nak gelak2 baca blog kawan2 yg lain..nak kongsi cerita yg best2..

ok..ambik dulu apa yg patut..
sambil tu kunyah2 benda ini..
kalau berlari atau main badminton sekarang ni..mungkin demam aku akan cepat baik..
apa2 pon jumaat ni aku cuti untuk kenduri ari sabtu..malas la nak ambik MC..

32 comments:

Lia said...

sekarang ni mmg musim demam kan sbb cuaca tak menentu. take care ye makan ubat tau.. ;)

najib said...

sodap nyer mangga..nk cket!! x pe buatan org pon x pe, jnji buatan melaysia..

NM02 said...

jom pakat2 cuti, biar khairi pening kepala nak cari pengganti. hahahaha

NM02 said...

jap.. kau makan ubat, pastu kau telan mangga. mmm... mujarab la sangat aziannnn...

tak kemana la ubat kau tu. jgn sampai ilmu doktor aku ni menurun plak ari ni ye...

hadoi...

bujal X said...

sakit kepala kah?

Maya Mayana said...

kuini kah itu..buah2 ni kadang ada yg alergic byk sgt mkan boleh batuk...semoga cepat sembuh..follow

wahida said...

ko tak sihat yan...sian ko...ish ish...cepat baik ye sayang...

sila muntah sekarang...

pena rozie said...

Ari ni pun bwk mangga datang opis.

miloais said...

iols pun lemau gak ni
selsema dan batuk2 jahhhh!~
awal2 dah telan ubat!

AYuNG said...

take care...
rerajin makan ubat tuh..:)

p/s: ada isi lagi kah?

sarah-najwan said...

skrg mmg musim demam/sakit tekak

mkn colek mangga tu..buat smgt sket..

tasekM said...

beb..
sedapnya mangga.
makan ingat ai ye...

:)


.

My Little Diary said...

ala kalau penyakit buatan org pun apa salahnya... sebab ada bapaknya...hehehe gurau2 je ye..
semoga cepat sembuh!

dwaty said...

salam... dah lama cari blog ni... nak follow... coz masa follow saya rasanya takde tinggalkan likn kan??? sib bauk jumpa kat blog MLD...

MamaEma said...

mak oi..mangga dengan garam erkg...berair air mulut ni..baru tgk gambar..belum di depan mata...hehehe

Kakzakie said...

Betul ke bukan buatan org. Tapi makan buah yg bawah tu macam ia pulak. Baik sebelum makan ubat pergi jumpa doctor buat urine test.

Mana tahu ada berita baik kan :)

AI said...

- makan mangga lagi la sakit tekak kankan...

AEDAN said...

Ko ni yan...Semalam punyalah cergas mergas tetiba hari ni dah LEMAU...!!!!!
Apa pun X boleh...Jom KAROK harus ko cergas semula...ha...ha...ha....

kella said...

betul.. amik cuti aja.. tapi kalau nak MC kena sakit dulu, heheh.. terima kasih singgah ke blog ku.. salam singgah salam jalang jalan..

wida said...

makan mangga muda..sedapnya

chichi said...

lia,
maceh..

najib,
hehehehe..kau jangan buat lawak la...

kak ina,
tu la pasal..khairi mesti pening kang..
mangga tu aku kunyah2 sebab lidah aku rasa pahit jer kak ina...

chichi said...

bujal,
ye..

maya,wahida,
maceh...

pena rozie,
oo ye ker..heheheh

miloais,
tu la..musim la...

chichi said...

ayung,
maceh..

sarah,
betul tu..hilang pahit tekak..

tasekm,
baiklah...

my little diary,
hehehe..maceh...

Cik SHiNJU said...

get well soon...
patutnye amik mc..
simpan tenaga utk kenduri nt..
heheh

chichi said...

dwaty,
ooo ye ker..maceh banyak2...

mamaema,
hehehe...tu la..rasa pahit jer...ni rasa mcm pon tak lut

kakzakie,
hehehe tah la kak..akak tunggu je la yan update blog...hehehe

al,
saya dah tak tau nak hilangkan
rasa pahit ni..

chichi said...

abg adan,
tu la pasal...jom 2 jam...

kella,
wokey3..hehehe

wida,
betul tu..tapi tak rasa masam pon..deria rasa dah tak dapat kesan..hahaha

Yan said...

Aiikkk!!! mangga tu penawar ke apa ye..

redza said...

waa mangga..lama dh xmkn mgga nih huhuh

eLLy said...

manga cicah garam.. emmmm hurmmm kecor air lior melihatnye :)

ajumohit said...

Sihat dh chichi???? Sdp nmpknya mgga tu hehe

aDieyZa said...

jaga kesihatan tu k.. jgn lupa makan ubat.. zana pun hari tu demam sampai 2 minggu..

gedek! said...

Anak sulong uncle pon pakai nasonex tu...