Friday, June 17, 2011

susah la mcm ni...

salam semua..
hari ni aku kuatkan semangat untuk drive sendiri..selalunye mmg drive sendiri pon.. tapi sejak mabok teruk ni..aku tak berani sbb kerap sangat muntah2 dalam kereta.pagi ni laki aku kene bertolak ke terengganu lak..ada kerja kat sana..kene gagahkan diri jugak la..laki aku suruh cuti..tapi aku malas sbb aku rasa boleh tahan lagi..lagi pon kalau aku layan sangat makin teruk..semlm masa laki aku kemas baju..dia mcm berat hati lak nak pegi..sbb aku cakap sapa nak bg yan makan..ye la blik kerja aku melepek atas katil..semua benda tak buat..laki aku yg cuci baju,kemas rumah ,beli makan ..ni dia tak ada..sapa la aku nak kerah..tapi aku tanak la kejam sangat wat laki aku rasa mcm2..aku cakap boleh jaga diri sendiri la..jangan risau..hehehe

ni masa kat umbai..laki aku kalau tak sebok dia akan penuhi la permintaan aku
bawak makan seafood kat umbai melaka.si hana kalau datang sini semua benda dia nak..pelik tol aku..mcm tak penah dapat jer..kan banyak gerai2 jual mainan ngan belacan kat tepi2 tu kan..haa..aku la yg tak senang duduk asik2 si hana hilang..bengang tol la..

skang ni hana dah baik sikit dah..dia tau nak ada adik ni..skang ni asik nak jadi cikgu je kat rumah..apa yg dia belaja kat sekolah..blik je.. siap la kitorg kene jadi murid kat rumah..siap marah2..ngan campak2 buku..saba je la..

nak makan ubat la..sambung lagi nnt..hehehehe

15 comments:

Fieza79 said...

berat hati asben nk tinggal kan ye..syahdu nyaa...masa ni la kan nk bermanja manja...

Kakzakie said...

Mabuk masa mengandung agak sulit kan. Tapi benda ini sukar hendak dielak. Dulu kak uda kakak melepek sampai masuk air duduk hospital sebulan setengah kerana tak cukup air. Semua makanan masuk keluar balik. Boleh makan nasi goreng saja. Kesian kan....

Kakak harap chichi alah tak lama. Kadang bila dah besar sikit kandugan dia hilang.

rATu kEBaYA said...

betul tu.. kekadang diorang yang ajar kita balik. kita ajar lain dia cakap lain pulak

~izan~ said...

mesti dia tgk cikgu dia wat cmtu hehe...

alahan teruk yer..moga cepat2 pulih yer =)

bujal X said...

mabuk teruk sangat kah?

NM02 said...

ye la bujal... giler tak mabuk... buatan orang tu... hahaha

kucingorengemok said...

fuh, siap campak buku? kelasss... macam cikgu tahun 80-an!

..::SangRatoo::.. said...

hehehe..garang ni fana kalau jadik cekgu ni..kene belikan die pembaris kayu yang panjang..barulaa cekgu 80-an! :P

Mommy Fara said...

saya faham! mabuk peknen mmg azab!

misya said...

mabuk eh,kesian tau sabar banyak2

Sue-Rya AQ said...

saya pn mengalami alahan mabuk2 mase 1st n 2nd preggy..mmg menyakitkan..tp kita kena kuat demi baby lam perut tu..hehe..

psss..anak lelaki kot yg 2nd ni sbb awk teringin mkn seafood..same goes with me mase 2nd preggy aritu..hehe :))

miloais said...

cikgu hana tu garang lahh! ekekekek

bab mabuk2 ni memang melemah kan jiwa dan raga....

wardah said...

hana dah tau dia nak jadi kakak. good girl!

Lia said...

bestnya hana nak dpt adik ye..take care ye..

redza said...

semoga semuanya selamat sejahtera hendaknya