Wednesday, June 8, 2011

mari menambah lemak

salam,

gamba yg dah lama terperap dalam pc aku ni..aku nak tepek jugak la untuk kongsi aktiviti bermoral kami sekeluarga bila abg aku si hood ni balik ke kampung halaman setelah bertahun2 di seberang laut china selatan..huh!mcm jauh sangat je bunyi..tapi boleh la..dia ni cikgu sekolah menengah kat kinabatangan sabah..ala tempat dato bung mokhtar tu le...mmg menjadi satu kemestiaan la kalau blik je semenanjung.. datang rumah aku makan2.. bawak jiran aku sekali..kira jiran tu dah mcm family kitorg la..sbb dari kecik rapat..pastu membesar sama2..jadi aku pon memasak la apa yg patut untuk diorg ni..

antara menu nye..spaghetti carbonara,ayam golek,chicken divine@divan,

roti garlic..ha tengok jari mak aku tu..hehehehe

kek ni diorg bawak konon2 nak sambut besday aku sekali la..

adoiii...menangiss...maceh3 semua..
jab jab jab...korang ingat korang omputeh..tu bukan wine ye..itu sparkling anita..

yg pakai tudung 2 org ni la jiran sepermainan kitorg..
kitorg mmg rapat..


adik aku ngan mak aku buat mcm tu bermaksud..dah kenyang

blik ni boleh tido lena..kahakahakahak

selalu kalau keluarga datang rumah..buat nasi berlauk jer..

tapi kali ni aku tuka menu tanak nasi..
buat kelainan sikit..

19 comments:

bujal X said...

sedapnya dapat ratah ayam panggang~~

Maya Mayana said...

woow sesekali menu omputih pulak la kan...mesti seeronok yana bab memasak ni failed ckit :)

Mommy Fara said...

peh! juadah atas meja tu menggamit jiwa dan raga!

Cik Ina Do do Cheng said...

chici makan tak ajak cik ina.kalau bab menambah lemak memang cik ina suka. wow bab laga gelas tu best. mewah ngan makanan.

wahida said...

yan, ntah bila aku nak buat chicken divine yg ko bg resepi tu, insyaallah satu hari nnt...sekarang ni asyik bz jer....

AI said...

- wahhh...semua org nampak puas ati tuh...mesti sedap...

redza said...

alhamdulillah...kenyang semua org

najib said...

mak ai, x than isyarat tgn ibunda nyer..sedop ker tu?? ker terpaksa..

rATu kEBaYA said...

menyiksa betullah makanan tu.. mmg terbiak... ops.. terbaik lemak tepu

NM02 said...

yan, buat chicken divan tu lagik... aku teringin ni... betullll.... next week tau

Kakzakie said...

Banyaknya makanan Yan. Untunglah jadi jiran yg terdekat dapat nikmatnya. Kalau kakak jadi jiran Yan kan ke bagus ye....

ieda said...

sesekali balik ke semenanjung makan banyak2 nie bestkan dik .. nak2 kalau ada org yg raikan .. :))

dik speghetti cabonara tu nampak sedap .. ada resepi :)

My Little Diary said...

mengancam betul tgk kek tu..hehe

gedek! said...

laga gelas takpe....

jangan laga pipi...

Dee said...

woi..ayam tergolek tu..mesti sedap..

sha a.s said...

babe, kalau xde ape2...ktrg dtg knduri ko k...tq atas jemputan tu....

munna said...

COMFIRM SEDAP..SEMUANYA MUKA GEMBIRA KEKENYANGAN JE TU...

AEDAN said...

Memanglah sedap....
ikut buku resepi aku yg dipinjam sampai sekarang tak pulang pulang..!!

..::SangRatoo::.. said...

mak aiii.."makaanannnn ajaq si ikammm nehhhhh" heheheeheh