Monday, May 9, 2011

cuti-cuti nye cite

ni la ceritanyeeee...


haaa ni laki aku tengah tengok lembu2 yang dah berkembang dengan majunye..syukur tuhan memberi rezeki yang tak putus2 kepada kami..alhamdulillah...
aku duduk dalam kereta je..sebab takot ko...lembu tu besar pastu pandang aku mcm tak puas hati je...hana pon baru nak suaikan diri dengan lembu..kang terkejut lak dia aku bawak dia tengok dekat2...






pagi-pagi aku dah membelek gamba2 yang aku nak letak kat blog aku ni..huh! semua mcm tak cantek je..tapi aku peduli apa..janji aku tepek la untuk tatapan umum.huhuhu..cerita nye..





ari cuti tak tau nak pegi mana...anak aku pulak si farhana kan dah besar..dia asik mengomel+merungut+mengamok sebab dia bosan duduk rumah tak bawak dia jalan. maka laki





aku pon kesian dan bawak la dia ikot pegi ke pahang tengok lembu-lembu laki aku..tarpaksa la aku terheret sekali pergi ke sana..kalau nak tau laki aku ni cakap rezeki dia banyak dari hasil penternakan..sebagai contoh nye...laki aku ada gerai menjual ikan di pasar pudu..pastu laki aku ada ada bukak ladang ternakan lembu kat pahang dengan ternakan kolam ikan air tawar.

walaupon laki aku kat kl ni menguruskan syarikat bas persiaran sempat jugak la dia menjenguk ternakan yang dia buat untuk pelaburan akan datang...


kalau nak tau..aku ni seorang yang susah nak paham kehidupan laki aku ni masa mula2 kawin dulu sebab sebok memanjang..tapi lama2 aku dah lali dan lebih matang mengawal emosi dan keadaan..apa2 pon abang.. terima kasih la sebab berhempas pulas bekerja siang dan malam untuk kasi yan dan anak-anak tido dan makan sedap2 masa abang tak ada..kahakahakahakaha

cewahhhhhhhhhh....















3 comments:

sha a.s said...

abesss...dia start dahhh...kemain laju lg jari ngko menaip kt depan nunnn.........i lalu pn x perasan yer...amboihhhh

chichi said...

hahahahahahha kau kan sha...

NM02 said...

kau tu tau karooookkk je...