Thursday, May 12, 2011

resepi chicken & broccoli divan ala melayu

Kerana permintaan mu kak ina dan kak wahida...ku turutkan..siap dengan resepi aku bagi ni haaaaaa....kalau korang tak buat jugak..bukan salah ibu mengandong okehhh



taadaaaaaaaaaa......



Bahan A


Isi ayam 3 cawan (rebus,panggang,goreng,stim, apa2 la janji isi ayam)

sayur broccoli (ikot suka la nak letak banyak mana..korang potong kecik2 pastu rebus)



Bahan B


1 tin sup cendawan campbells

1 cawan mayonis

1 cawan wip crem

secubit garam

secubit serbuk lada hitam

1/2 biji jus perahan lemon



Bahan C


4 keping keju atau serbuk roti (untuk kasi lekat lapisan atas je)


Cara-cara membuat


Masak sup cendawan (macam korang makan kat pizza hut tu)..dah suam2 sikit... campurkan semua bahan B sampai sebati..carit2 isi ayam ke dalam bekas pembakar dan taburkan sayur broccoli yang dah direbus seiringan..tuangkan campuran bahan B tadi ke dalam bekas pembakar dan tutup bahagian atas dengan meletakkan bahan C..bakar dalam oven dalam 20 minit..



kalau mek jah dan kak wahida tengok jangan marah eh...wkahakahakaha..

aku pinjam gamba korang wat jadi model topic aku hari ni....hahahahha


selamat mencubaaaaa..........


8 comments:

NM02 said...

cilakak luuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

sha a.s said...

abisla aizad tutup kedai......by da way, it's chicken divine mem..

chichi said...

cehhhh....dah kata ni melayu punya kan..kau kan sha..hahahahah....jab aku google blik...

ct shah said...

yan,ko wat lagik.sedap giler..

wahida said...

siapa yg comel tgh mkn tu?

ko buat lagi yan... malas lak aku nk buat..hahahaha!!

chichi said...

boleh3..korang kene datang rumah aku...ahaksss

saveme_zero said...

menarik resepi chichi ni la. bila nak jemput dtg,rajin memasak ye

Jarred said...

This will not have effect in fact, that's exactly what I suppose.
medicine | jobs in Brooklyn | preserved lemons