Tuesday, May 24, 2011

telur penyu

salam,

hari ni nak cerita pasal telo penyu..agaknye korang penah nak rasa tak??hehehehe kalau korang nak tau..aku dah makan dah telo penyu ni..gara2.. kawan aku si lela pegi lawan badminton dekat terengganu..dia pon tanya aku..kau nak apa kat sana..sana ada laot eh...tetiba je otak aku teringat video "susahnye buat anak"kahakahakaha..watak utama dalam video tu sepasang kekasih penyu..terus aku cakap nak telo penyu la..dia cakap..kau bia betol!!!banyak lagi benda kat sana..kau nak telo penyu..kawan aku ni pon malas nak pike..sebab dah lebih paham kehendak aku..cewahhh...seminggu kemudian dia pon bawak la blik 10 biji telo penyu tu..dia bagi aku siap cakap aku beli kat pasar kepayang..10 biji 40 ringgit woooooo....tapi aku pedulik apa...
untuk memenuhi kehendak aku untuk merasa telo penyu ni..aku pon dengan sukanye bawak blik.. rebus 5 biji dulu..risau ada...mcm2 lak aku pike..dahhh sudahhhh...


10 biji telo penyu untuk aku


rebus 5 biji dulu sambil pike boleh telan ke tak ni..hahahahaha


5 biji yang sudah di rebus..jeng jeng jeng....



aku kopek perlahan2 kulit telo yg lembut tu..senang je nak kupas...kalau korang nak tau..telo ni tak akan keras mcm telo ayam..lebih kurang mcm telo ayam separuh masak jer...


huhhhhhhhhh...dengan semangat berkobar2 nak rasa telo ni aku dengan cepat2 ngaaapp masuk dalam mulot....sebelom aku berubah fikiran..ooooooooo rasa mcm telo masin yang tak masin...telo kuning kesat mcm kertas pasir...tak tak tak..mcm telo masin punya kesat jugak...

yang putih tu mcm telo ayam separuh masak...ada bau pasir laot..dengan ini aku dapat makan sebiji je la..aku kureng dengan telo..jadi yang lain aku bg mak mertua aku yg ternyata menjadi makanan kesukaan dia...hehehehe



15 comments:

gedek! said...

Whoa! Bes ni!

Lama tak jumpa!

sha a.s said...

sumpah..aku x leh mkn....ehehe

rATu kEBaYA said...

memang tak pernah makan.. pernah tolong rebuskan je.. tak sanggup..

AEDAN said...

suka ko bercerita pasal telo ya...!!!

iduraz said...

o, makan rebus jer ek..tak penah try..hahaha

NM02 said...

huh.... aku tak mampu nak telan...

chichi said...

oooo..uncle suke eh?ok..

sha,ratu kebaya,kak ina
..mmg tak ramai leh makan..kene ada keberanian gitu..huhuhu

iguraz..selalu org rebus je..sbb telo ni mcm tak akan keras..jadi tak penah goreng..takot meletup2 minyak dalam kuali..hahahaha

Anum said...

hehehehe, memang x best ek..
berjaya cubaan ko kan

munna said...

NI KLU BALIK KE KELANTAN MIL MESTI SURUH BELI... MAKAN MACM TU JUGA... WALAUPUN DAH REBUS TETAP LEMBIK KAT DLM DIA..MUNNA TAK BERANI NAK MAKAN

wahida said...

selamatkan penyu!!

ko penyebab penyu2 sekarang hampir pupus!! haha!!

Dee said...

paling takleh ar ngan telur penyu..sian penyu..selamatkanlah penyu..hihihi..sib baik awk pun xleh terima ye..

Cik Ina Do do Cheng said...

seumur hidup cik ina belum pernah makan telur penyu.mungkin tidak kot. tak lalu .

wardah said...

macam bola ping pong ek..

Just Call Me Bitt said...

kami anakberanak memang sokak telur penyu hehehe tapi tu la mahal sekarang ni...lagi bagus bela penyu hehehe

ronggenglela said...

yer mmg aku yg belikan telo penyu sebab aku wisau kalau ko lari ke BATU CAVES akibat kempunan nk makan telor penyu~ rasa telor penyu ni kesat wei sampai ke lelangit,..aku bkn xminat dengan telor penyu!..tapi aku minat ada satu benda tu orang panggil TELOR gaks!!~ dah DIAM.........