Tuesday, May 24, 2011

tetiba aku teringat anak aku..kes budak lemas dalam kete berita semalam..

salam...

pagi ni kepala aku tak abis2 dok pike keselamatan anak aku.. dalam dunia yang penuh dengan bahaya ni..tak tau la apa akan jadi pada aku kalau farhana tak ada depan mata dalam sehari...hari2 aku akan pastikan sebelom aku pegi kerja semua kelengkapan untuk hana siap..blik keja aku akan ambik dia dulu..tak boleh biakan hana tak ada walau apa2 pon..melainkan bersebab.. mcm kene pegi kursus..tu pon aku akan tepon mak dan laki aku untuk tanya hana..kadang2 hana angkat tepon kat umah nenek dia sbb dia merangkap operator kat sana...mengandong hana aku mengalami alahan yang teruk sampai 6 bulan..masa melahirkan aku mengalami keadaan yang terlalu sukar sehingga 3 hari tiada kudrat..dan berserah...akhirnye farhana dilahirkan dengan cara pembedahan..


hana..jangan buat benda yg berbahaya ok


dia ni suka melaram..habis makeup aku dia guna...skang ni mmg dia ada makeup sendiri



hana dan nenek hanta ucu masuk uitm lendu melaka




tengok..pantang terlepas...kebetulan macam ada tanam bunga kat situ...dia buat drama lak..





mama sayang hana sangat2 tau..


setiap hari aku mcm ibu2 yang lain jugak..sentiasa mendoakan anak aku dilindungi dari bahaya..menjadi anak yg solehah..kesihatan yang baik
anak yang pintar..

terima kasih ya Allah..atas segala rezeki kurniaan mu..


10 comments:

Sedetik Cuma said...

Yan, mmg tk boleh nk terima akal kita kan..bdk yg ditinggalkn dalam kereta tu..bapanya hanya bagi alasan terlupa anak didlm kereta. Isk...gewaaammmmm sngt. Tak ley trima la.
Anyway, I pun antar adik I kt Uitm Lendu..hehe tk jumpe lak ari tu ek..dia dok asrama apa?

wardah said...

baru je lepas cerita ngan si Ila ni pasal kes budak lemas tu. huhu. Hana ni sebijik muka kau Yan. comel gile.

kokser kokdam said...

wah3.. comey anak akk.. smoga dia jd anak yg solehah.. =D

sejuk ati tinguk..

ADAN + LINA said...

anak adalah anugerah allah yang tak ternilai jadi jaga dan bimbinglah sebaik mungkin...!!

misya said...

tu la harap semua baik2kan

halila Ibrahim said...

saya pun kesian sangat pasal berita tue.. tapi dah nama pun ajal kan.. tapi kalau sy memang akan hati2 dan takut sangatttt apa2 yg tak baik terjadi pd anak2 sy.. pasal tu .. sy akan pastikan anak2 depan mata ..

BTW .. salam kenal yea !!! comelnya anak...

munna said...

mmg harap sgt anak kita akan membesar depan kita sampai diaorg nesar dah berkeluarga..kalau boleh mmg taknak benda2 buruk berlaku pada anak kita di sebabkan kecuain kita sendiri..walaupun malang tak berbau.. seharusnya kita sentiasa beringat ttg anak2 kita

sahromnasrudin said...

sedih dgn kejadian nie..memang syurga la tempat arwah anaknya itu

wahida said...

semoga hana semakin tembam!!! yeeehaaa!!

Suara Kalbu said...

Comelnya Hana...