Wednesday, May 18, 2011

telekung barbie untuk farhana

hari ni aku nak kongsi pasal anak aku si hana yang sejak 2 menjak ni asik mintak belikan dia telekung barbie..tah mana dia tau pon aku tak pasti..tapi yang buat aku tersentuh adalah hana dah hafal surah al-fatihah..alhamdulillah..aku terus tepon mak aku tanya..rupanye2 dia mengaji dengan mak aku lepas dia blik sekolah tadika cina..sebagai hadiah...aku pon belikan la telekung barbie ni kat tesco selayang... anak aku ni baru je nak masuk 4 tahun..tapi..aku ngan laki aku selalu dikejutkan dengan kata-kata yang tak sangka budak 4 tahun akan cakap macam tu..aku ingat lagi masa dia sebok nak masuk sekolah tadika cina..dia cakap..hana nak sekolah cina..hana nak tolong abah keje..pehhh..muka laki aku berubah...terharu kot..hahaha..pastu..terus laki aku hanta dia sekolah..walaupon mcm kesian anak aku ni kecik2 dah sekolah..tapi bukan paksaan..dia yang mendesak kitorg hanta dia sekolah...


jeng jeng jeng.....hana pon bukak la hadiah yang aku beli.....



hana pakai je telekung tu..terus tunjuk kat abah dia...dia ni mmg manja ngan abah dia sikit..
anak sorang la dikata kan....huh!



suka la tu..hajat sudah dipenuhi..siap cakap nak bawak umah nenek...




telekung ni saiz M. mmg elok2 je untuk anak aku...



emmm..tak ada kata2 dapat aku luahkan bila tengok anak aku membesar dengan sempurna.. dan setiap ibu mengharapkan yang terbaik untuk anak2...



9 comments:

..::SangRatoo::.. said...

Alhamdulillah..syukurrrrrr... :) ni semua "keadaan" yg baik..hehehe

NM02 said...

aku geram ngan farhana nih... kau bawak dia dtg bilik cse lagi yan...

chichi said...

kak ju,
hahahaha "keadaan"...

kak ina,
ala sekolah susah la nak bawak...kak ina la datang kenduri rumah 11/6..akan diumumkan..tungguuuuu

wardah said...

alahai sejuk nya hati mama dia tengok..

sha a.s said...

kalau aku x dpt geget pp dia, aku geget pp ko la esok!

ct shah said...

syahdu weh aku baca enrty ni.kalau anak aku pandai surah fatihah camnih...dah lama aku gigit buntut dia..nyumm..nyumm..:-)

wahida said...

we want farhana!!

Lia said...

uishh suke ye farhana.. lepas ni kena rajin2 solat ye cyg.. ;)

iduraz said...

sejuk perut ibu yer dh pandai baca fatihah